رضا صادقی: واژه ی «ممنوعیت» در شان هنر نیست

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در صفحه شخصی خود از ممنوع الکاری پنج خواننده پاپ کشور با اسامی (رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره (ماکان بند)، بابک جهانبخش و امید حاجیلی) خبر داد.

بهمن بابازاده اعلام کرد این هنرمندان از سوی «کمیته پیگیری وضعیت چهره ها» در ایران ممنوع الکار شده اند. تعدادی از این اسامی مثل رضا صادقی، علاوه بر ممنوع الکاری، ممنوع الخروج نیز شده اند.

رضا صادقی ، خواننده محبوب و سرشناس ایران در مورد خبری که از ممنوع الکاری و ممنوع الخروجی وی منتشر شده است اینگونه توضیح داد: «برای دومین مرتبه است که ممنوع الکار و ممنوع الخروج می شوم. در این دومین مرتبه ، تقریبا بیست روزی می شود که از ماجرا مطلع شدم و به من اعلام شد که دیگر اجازه فعالیت ندارم، ولی نکته جالب ماجرا اینجاست که خبر ممنوعیت کار از سمت وزارت فرهنگ اعلام یا اعمال نشده است، بلکه یک کمیته به نام «پیگیری وضعیت چهره‌ها» که درباره آن اطلاعی ندارم به شرکت «لیما» و مدیر برنامه من آقای میلاد ماهان‌راد، این خبر را اعلام کرد . زمانی متوجه شدم که سایت هنر تیکت که محلی برای فروش بلیت کنسرتم در سمنان بود با دستور، فضای بلیت فروشی را بست.»

صادقی همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر او آیا ممنوعیت کاری هنرمندان در عصر تکنولوژی کارآمد است؟ پاسخ داد: «اصولا واژه‌ای به اسم «ممنوعیت» در شأن هنر نیست. حال وقتی به یک‌باره به هنرمندی که بیش از دو دهه با پذیرش کلیه کمبودها و سلیقه‌های عجیب باز هم به فعالیت خود ادامه داده اعلام می‌شود که ممنوع‌الفعالیت شده و برای کنسرت اعلام‌شده و مجوزدار سمنان، سایت بلیت فروشی او بسته می‌شود، دیگر چه باوری برای تولید هنر در او باقی می‌ماند»

رضا صادقى تور کنسرت های اروپا را یکبار برای همدردی با اتفاقات اخیر کنسل کرد که احتمال می‌رود خبر ممنوع الکار شدن که منتشر شده با این مورد ارتباط داشته باشد.

صادقى در این باره گفت : «دقیقا مطلع نیستم اصل ماجرا چیست. به حتم در روزهای آینده جزئیات دقیق تری مشخص خواهد شد. به هر حال در اغلب موارد برای ممنوع الکاری ها، سند کتبی ارائه نمی شود.»

نظرات

2 پاسخ به “رضا صادقی: واژه ی «ممنوعیت» در شان هنر نیست”

  1. عبدالرضا میرانی طراده گفت:

    بسیار ناراحت شدم

  2. حسین فندرسکی گفت:

    لطفا یک کاری کن دوباره بیای صدای زندگی آفرین تو رو بشنویم 😞

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدید حواست به من باشه
    • حواست به من باشه
    •  تاریخ انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
خرید ألبوم
جدیدتو کی هستی؟
    • تو نبودی زندگی قصه ی جذابی نبود
    • آسمون دل دیوونه ی من آبی نبود
    • تو نبودی لب من خنده رو باور نمی کرد
    • گفتن عاشقتم حالمو بهتر نمی کرد
دانلود قطعه
کانال تلگرام رضا صادقی