رضا صادقی «زندگی کن» را به روی صحنه برد + عکس

رضا صادقی دوشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۷ در دو سانس در سالن بزرگ وزارت کشور به دیدار هوادارانش رفت.

صادقی که جمعه ۱۰ اسفند در همین سالن با دوستداران خود خاطره بازی کرده بود، در فاصله زمانی کوتاهی، مجدد به همصدایی با آن ها پرداخت.

این کنسرت که تمدید کنسرت ۱۰ اسفند به شمار می رفت، با استقبال ویژه هواداران رو به رو شد و رضا صادقی به همراه بند مشکی پوشان شبی پر خاطره را برای آنها رقم زدند.

رضا صادقی با اجرای قطعه خاطره انگیز «فراموش» به روی صحنه آمد. وی در پایان این قطعه گفت: حضور شما در این حال و روز عجیب این سرزمین که هر روزش زاییده ی یک اتفاق است، منتی است بر سر هنر که هیچ وقت فراموش نمی کنم، و به رغم تمامی اتفاقات سخت زندگی، حمایت خود را از هنر نشان می دهید، دست تک تک شما را می بوسم. این صحنه ها به حرمت آن هایی پابرجاست که جان دادند تا ما جان بگیریم، نه غر زدند و نه منت سر کسی گذاشتند، دلی بودند و اهل هیچ جناحی نبودند، شهدا، جانبازان و هنرمندانی چون ناصر عبداللهی که روحشان را تقدیم کردند. بی احترامی است که بزرگان هنر این سرزمین را فراموش کنیم، استاد شجریان و بانوی بزرگ این سرزمین فروغ فرخزاد. لطفا به احترام شهدا و جانبازان و فرشته های گیس سفید و ریش سفید، پدران و مادران حاضر در سالن، بایستید و تشویق کنید.

پس از صحبت های ابتدایی، قطعه «احساس رویایی» در میان تشویق حاضرین در سالن توسط رضا صادقی اجرا شد.

پویا نیکپور رهبر سابق ارکستر مشکی پوشان یکی از نفراتی بود که توسط رضا صادقی به طور ویژه معرفی شد. رضا صادقی با معرفی وی گفت: برای انتشار اولین آلبوم رسمی ام دچار اتفاقات عجیب و غریب شدم، نه پول نوازنده داشتم، نه پول استودیو و تمام کارهای آلبوم را خودم انجام دادم، اما به میکس و مستر که رسیدم هیچ کاری نتوانستم انجام دهم، دوستی داشتم که به من این پیشنهاد همکاری را داد و از آن موقع مثل یک برادر، بزرگوارانه کنارم بود و خیلی چیزها از او یاد گرفتم، پویا نیکپور موزیسین کار درست و رهبر سابق ارکسترم که مدیون او هستم، در این دو دهه ای که فعالیت موسیقی می کنم و در این سال هایی که روی صحنه بودم، افتخار همراهی به من دادید تا الان که خودم رهبر ارکستر بند مشکی پوشان هستم، اما من اسمش را رهبری ارکستر نمی گذارم، و به نوعی نگاه موسیقایی ام به روی صحنه است که خیلی از اتفاقات آن را مدیون حال خوبی هستم که از پویا نیکپور گرفتم.

رضا صادقی سپس به معرفی داریوش فرضیایی پرداخت و گفت: من به او می گویم لبخند خدا، داریوش اکسیر جوانی است و در هر زمانی اتفاقات ویژه خاص خود را دارد. لطفا او را تشویق کنید.

در ادامه قطعه پرطرفدار «تو بامنی» اجرا شد و در بین آن «بغض ترانه» به آن گره خورد و این دو قطعه به صورت ترکیبی خوانده شد.

رضا صادقی در بخش های مختلف کنسرت، مهمانان ویژه حاضر در سالن را با توضیحاتی معرفی کرد.

اشوان یکی دیگر از مهمانان این کنسرت بود که رضا صادقی به طور ویژه او را معرفی کرد و گفت: یکی از جوانانی که از چند سال پیش برایش آینده خوبی را متصور بودم و شخصا دوستش دارم.

قطعه «مشکی رنگ عشقه» با هنرنمایی مرسل وطنی، نوازنده ساکسوفون و محمد قریشی نوازنده پرکاشن با هیجان بالای حضار اجرا شد.

رضا صادقی که پیش از این قطعه «بغض و باروت» را از آلبوم «زندگی کن» منتشر کرده بود، در اواسط کنسرت قطعه دیگری از این آلبوم را رونمایی کرد. قطعه «زندگی کن» که نام آلبوم نیز از همین آهنگ است، برای اولین بار در این کنسرت اجرا شد. وی قبل از اجرای این آهنگ به زمان انتشار آلبوم جدیدش نیز اشاره کرد و گفت: به امید خدا اوایل هفته آینده آلبوم «زندگی کن» را تقدیمتان خواهم کرد، امیدوارم این آلبوم به دلتان بنشیند و باعث افتخارم خواهد که در ایام عید با خانواده و دوستان خود آن را بشنوید و برایش وقت بگذارید. این آهنگ را برای اولین بار و با قلبم اجرا می کنم، همیشه گفته ام و دوباره تکرار می کنم، دختر بودن در سرزمین ما یک جنگ است، دختر در این سرزمین باید برای همه چیز بجنگد و اصلا مشخص نیست که چطور باید زندگی کند و هر کاری را که انجام دهد مورد مواخذه قرار می گیرد، ولی دختران این سرزمین با تمام این اتفاق ها و محدودیت ها همیشه ثابت کردند که همان چیزی هستند که باید باشند. این قطعه را به تمام دختران سرزمینم تقدیم می کنم و می گویم با تمام سختی ها، زندگی کنید.

در بخشی دیگری از کنسرت، محیا اسناوندی مجری تلویزیون و برنامه ترانه باران، توسط رضا صادقی به حاضرین در سالن معرفی شد.

صادقی قبل از اجرای قطعه «بغض و باروت» از مسعود همایونی نوازنده گیتار الکتریک و تنظیم کننده موفق کشورمان که سابقه فعالیت در بند مشکی پوشان را نیز دارد، دعوت کرد که بر روی استیج حاضر شود و سپس در معرفی او گفت: مسعود همایونی رفیق چند ساله من است و به جرات می توانم بگویم به گردن موسیقی این مملکت حق دارد و یکی از بهترین نوازنده های گیتار این مملکت به حساب می آید.

مسعود همایونی پس از صحبت های رضا صادقی به اجرای تکنوازی پرداخت و سپس قطعه «بغض و باروت» با هنرنمایی همایونی و گیتارنوازی وی، توسط رضا صادقی اجرا شد.

همچون کنسرت گذشته، رضا صادقی قطعه «خدا رو چه دیدی» را مجددا در این کنسرت نیز اجرا کرد. حس فوق العاده و ویژه صادقی هنگام اجرای این آهنگ باعث شد تا دقایقی سالن تحت تاثیر این قطعه قرار بگیرد. قبل از اجرای این قطعه، ماهرخ شریف زاده نوازنده ویولن سل به حضار معرفی شد و این قطعه با هنرنمایی مسعود نوروزی و ماهرخ شریف زاده اجرا شد.

رضا صادقی در بخش بعدی، قسمتی از آهنگ «شیر خسته» را به صورت دکلمه اجرا کرد و پس از آن قطعه «وایسا دنیا» را با همصدایی کم نظیر دوستدارانش اجرا کرد.

مسعود نوروزی نوازنده ویولن در بخشی از کنسرت به اجرای تکنوازی پرداخت و جو خاصی را در سالن ایجاد کرد و سپس قطعه شاد «شونه به شونه» با شور و حال خاصی اجرا شد.

سلطان مشکی پوش پیش از اجرای قطعه «گمونم» از حاضرین درخواست کرد تا با نور موبایل های خود و ستاره باران کردن سالن در هنگام اجرای این آهنگ، فضای خاصی را ایجاد کنند.

قطعه «همه اون روزا» که یکی از قطعات پرطرفدار و محبوب رضا صادقی در کنسرت ها است، دیگر قطعه ای بود که اجرا شد. صادقی پیش از اجرای این آهنگ گفت: قطعه ای را در آلبوم یعنی درد تقدیمتان کردم که پس از آن و با انتشار ورژن کنسرتی این اثر، استقبال بیشتری از آن شد و به بیشتر به دلتان نشست، بابت این موضوع خیلی خوشحالم.

«نرو» دیگر قطعه ای بود که رضا صادقی از بین کارهای قدیمی اش به اجرای آن پرداخت. صادقی پیش از اجرای آن به بیان خاطره ای از جواد رضویان و سریالش پرداخت و گفت: چندین سال پیش یک دوستی به من زنگ زد و گفت در حال ساخت سریالی طنز هستم و دوست دارم تیتراژی برایش بخوانی، گفتم در حال حاضر قطعه ای که با فضای این سریال و این مشخصه ها همخوانی داشته باشد ندارم، به صورت اتفاقی قطعه ای را انتخاب کردم و گفتم این قطعه را گوش کن، قطعه «نرو» را پخش کردم و گوش کرد و گفت همین را می خواهم، همین آهنگ باید تیتراژ سریال من باشد، گفتم بی خیال، سریال تو طنز است و این قطعه تلخ، ولی آن قطعه را برای سریالش انتخاب کرد. جواد رضویان آن روز باعث شد که این اثر بیشتر به گوش شما برسد، او را تشویق کنید. لطفا این قطعه را با من بخوانید.

قطعه شاد و پر انرژی «ادعا» آهنگ پایانی این کنسرت بود که رضا صادقی پس از اجرای آن با هوادارانش خداحافظی کرد و از روی استیج خارج شد.

فراموش، احساس رویایی، تو با منی، بغض ترانه، مشکی رنگ عشقه، نفس، زندگی کن، بغض و باروت، شونه به شونه، خدا رو چه دیدی، وایسا دنیا، گمونم، من و یادت، همه اون روزا، نرو و ادعا قطعاتی بودند که رضا صادقی با همراهی بند مشکی پوشان در این کنسرت به اجرای آن ها پرداخت.

بابک صحرایی، داریوش فرضیایی، اشوان، پویا نیکپور، محیا اسناوندی، شهرام حقیقت دوست، کوروش تهامی، امیر رضا دلاوری، مهرناز افلاکیان، نیکان، حامد حنیفی، جواد کاظمیان، از جمله مهمانان ویژه رضا صادقی در این کنسرت بودند.

مژگان ابوالفتحی نوازنده پر انرژی پرکاشن، یکی از غایبان بند مشکی پوشان بود که در بین حاضرین در سالن نظاره گر اجرای دوستانش بود.

اعضای گروه مشکی پوشان را در این کنسرت، مهران خالصی (کیبورد)، ماهرخ شریف زاده (ویولن سل)، مسعود نوروزی (ویولن)، مجتبی شکاری (گیتار باس)، مجتبی ابوالقاسم پور (کیبورد و پیانو)، مرسل وطنی (ساکسوفون)، فاضل پیش (گیتار الکتریک)، محمد قریشی (پرکاشن)، حنا مشایخ و تینا خلیلی (بک وکال)، بهزاد اشعاری (درامز)، رضا آذرنجات (ترومپت)، علیرضا میرآقا (ترومپت)، رامین براتی (ترومبون) و مسعود همایونی (گیتار الکتریک) در قطعه «بغض و باروت» تشکیل دادند که به رهبری رضا صادقی به روی استج رفتند.

این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری آراد برگزار شد.

متن: صادق سلیمانی

در ادامه سری اول عکس های محمد بانی از این کنسرت را مشاهده کنید:

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدید حواست به من باشه
    • حواست به من باشه
    •  تاریخ انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
خرید ألبوم
جدیدتو کی هستی؟
    • تو نبودی زندگی قصه ی جذابی نبود
    • آسمون دل دیوونه ی من آبی نبود
    • تو نبودی لب من خنده رو باور نمی کرد
    • گفتن عاشقتم حالمو بهتر نمی کرد
دانلود قطعه
کانال تلگرام رضا صادقی