بغض و باروت رضا صادقی در پاییز جاری (گزارش کنسرت ۱۵ آذر تهران)

رضا صادقی که آخرین بار در تهران در تاریخ ۸ شهریور به روی صحنه رفته بود، پس از اتمام ماه های محرم و صفر، بار دیگر با هوادارانش دیدار کرد.

این کنسرت پنجشنبه ۱۵ آذر ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد و شبی خاطره انگیز برای دوستداران رضا صادقی رقم خورد. رضا صادقی در دو سانس با بند مشکی پوشان به همراه بانوان قدرتمند نوازنده به روی استیج رفت.

همچون کنسرت های گذشته، رضا صادقی این بار نیز با آهنگ «احساس رویایی» به روی صحنه آمد. وی پس از اجرای این آهنگ گفت: با وجود همین ریش سفید و سن و سالم، هنوز هم برای کنسرت و دیدنتان مثل یک بچه ذوق دارم، این صحنه ها پابرجاست به حرمت آنهایی که بدون غرغر و منت رفتند تا ما حالمان خوب باشد، شهدا، جانبازان و هنرمندانی چون ناصر عبدااللهی، استاد بابک بیات و… لطفا به احترام شهدا و جانبازان و بزرگترهای این جمع و بانوان هنرمند این سرزمین ۲۰ ثانیه بایستید و تشویق کنید.

رضا صادقی در ادامه افزود: سعی کردیم روند کنسرت امشب یک مقدار متفاوت باشد، البته نه در حد آوردن آدم آهنی روی صحنه و این جور داستان ها، که اصلا این کاره نیستم، این کنسرت فقط آهنگ خواهد بود و بس، امیدوارم قطعات اجرایی به دلتان بنشیند. لطفا قبل از اجرای کار بعدی، دوست و رفیق دریایی ام و ترانه سرای یک قطعه از این اثر، بابک صحرایی را تشویق کنید.

پس از این صحبت ها، ریمیکسی از قطعات «نرو، بخند، ندیدنت، ماه و موهات و یه چیزی کمه» اجرا شد و رضا صادقی این ۵ قطعه را به صورت کوتاه و میکس شده خواند که مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت.

صادقی در بخش بعدی کنسرت با معرفی گروه موسیقی خیابانی که در شهر رشت در حال اجرا بودند و با آن ها برخورد ناشایستی شد، از برخورد انجام شده با آنها انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد که روزی آن ها را روی همین صحنه ها خواهد دید. رضا صادقی در روزهای قبل نیز، با انتشار ویدئوی آن برخورد در صفحه اش و واکنش نشان دادن به این موضوع، برای دلجویی از این گروه، آن ها را به کنسرتش دعوت کرده بود.

رضا صادقی با معرفی مجید رضا مصطفوی تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی آستیگمات، تیتراژ این اثر را که چند روز پیش منتشر شد، با تنظیمی متفاوت اجرا کرد.

«دیوونه خونه» قطعه ای بود که رضا صادقی با معرفی و هنرنمایی ترگل خلیقی نوازنده تار، آن را اجرا کرد.

صادقی در این کنسرت قطعه ای از آلبوم جدیدش را برای اولین بار اجرا کرد. این قطعه که «بغض و باروت» نام دارد، در آلبومی که به زودی روانه بازار موسیقی خواهد شد، ارائه می شود. صادقی قبل از اجرای قطعه «بغض و باروت» با معرفی مهدی ایوبی ترانه سرا و میلاد بابایی آهنگساز این قطعه، از حاضرین خواست که آن ها را تشویق کنند. ترگل خلیقی نوازنده قدرتمند تار، قبل از اجرای این قطعه به اجرای تک نوازی پرداخت و مورد تشویق حاضرین در سالن قرار گرفت ‌و سپس این قطعه اجرا شد. رضا صادقی در پایان این آهنگ از انتشار موزیک ویدئوی این قطعه در آینده نزدیک خبر داد و سپس به معرفی مهرناز افلاکیان بازیگر خوب کشورمان پرداخت که در این موزیک ویدئو نقش آفرینی کرده است.

سلطان مشکی پوش قبل از اجرای قطعه «دلخوشی ساده» خاطره ای جالب از سال های دورتر را برای حاضرین در سالن تعریف کرد، و با بیان اینکه دلخوشی های ساده آن زمان که تنها به یک پارک رفتن خانوادگی ختم می شد، همیشه برایم زیباست.

صادقی پیش از اجرای قطعه «پاییز جاری» با معرفی مهسا گرجی نوازنده ویولن سل و یلدا صمدی نوازنده پیانو، به حمات از دختران پرداخت و گفت: همشه این را گفتم و باز هم تکرار می کنم، دختر بودن و دختر ایرانی بودن خیلی سخت است، دختران این سرزمین آنقدر قدرتمند هستند که اصلا نیازی به حمایت من نیست، ولی چقدر خوب می شد که همه دختران این سرزمین می توانستند روی تمام صحنه های این مملکت اجرا داشته باشند، تک تک بانوان نوازنده روی این استیج، گاها حتی جلوتر و بهتر از آقایان نوازندگی می کنند و یقینا به این ارکستر چیزی اضافه کرده اند و این فوق العاده هست.

قطعه «پاییز جاری» دیگر قطعه ای بود که با تنظیمی متفاوت و آرام اجرا شد.

فاضل پیش نوازنده قدیمی بند مشکی پوشان، با معرفی رضا صادقی و تشویق حاضرین در سالن به اجرای سولو پرداخت و جو خاصی را در سالن ایجاد کرد و سپس قطعه پرطرفدار وایسا دنیا با همراهی کم نظیر حاضرین اجرا شد.

در بخشی دیگر از کنسرت، قطعه پر طرفدار «تو بامنی» با همراهی خوب حاضرین اجرا شد و در ادامه «بغض ترانه» به آن گره خورد و این دو قطعه به صورت ترکیبی خوانده شد.

پیش از اجرای قطعه «گمونم» رضا صادقی از حاضرین درخواست کرد تا با نور موبایل های خود و ستاره باران کردن سالن در هنگام اجرای این آهنگ، جو خاصی را ایجاد کنند.

«رفیق قدیمی» آخرین قطعه ای بود که رضا صادقی آن را به لبخند بهترین رفیقش، خدا تقدیم کرد و گفت: یک رفیقی دارم و چون از او نمی ترسم با او رفیق شدم، خدای من عصبانی و ترسناک نیست و جهنم ندارد، و اصولا ما با کسی که از او می ترسیم رفیق نمی شویم ، خدای من، خدای عشق، لبخند و حال خوب است و همیشه در حال خوبم کنارم بوده است. لطفا این آهنگ را با من بخوانید.

احساس رویایی، ریمیکس (نرو، بخند، ندیدنت، ماه و موهات و یه چیزی کمه )، من و یادت، حال بارون، همه اون روزا، مشکی رنگ عشقه، آستیگمات، دیوونه خونه، بغض و باروت، دلخوشی ساده، پاییز جاری، وایسا دنیا، نفس، تو با منی، بغض ترانه، عاشقیت، گمونم، ادعا و رفیق قدیمی قطعاتی بودند که رضا صادقی به همراه گروهش در این کنسرت به اجرای آن ها پرداخت.

بابک صحرایی، مهدی ایوبی، میلاد بابایی، مهرناز افلاکیان، لیلا بوشهری، امیر رضا دلاوری از جمله مهمانان رضا صادقی در این کنسرت بودند.

مریم غفاری (گیتار کلاسیک)، حامد همتی (پرکاشن)، مجید قدیانی (کیبورد)، سهراب بنیادی (ویولن)، فاضل پیش (گیتار الکتریک)، رامین زواری (درامز)، مجتبی ابوالقاسم پور (کیبورد و پیانو)، مجتبی شکاری (گیتار باس)، ژیوان وفاخواه (ساکسفون)، رامین براتی (ترومبون)، رضا آذرنجات (ترومپت)، علیرضا میرآقا (ترومپت)، مژگان ابوالفتحی (پرکاشن)، یلدا صمدی (پیانو)، مهسا گرجی (ویولن سل)، ترگل خلیقی (تار)، به رهبری رضا صادقی، اعضای ارکستر مشکی پوشان در این کنسرت بودند.

متن: صادق سلیمانی

در ادامه عکس های مونا فاضلی از این کنسرت را مشاهده کنید:

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جدید حواست به من باشه
    • حواست به من باشه
    •  تاریخ انتشار ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
خرید ألبوم
جدیدتو کی هستی؟
    • تو نبودی زندگی قصه ی جذابی نبود
    • آسمون دل دیوونه ی من آبی نبود
    • تو نبودی لب من خنده رو باور نمی کرد
    • گفتن عاشقتم حالمو بهتر نمی کرد
دانلود قطعه
کانال تلگرام رضا صادقی